Hrvatska turistička ponuda predstavljena na sajmu ITB Berlin

ITB

Hrvatskoj uručeno priznanje za najbolju europsku destinaciju za putovanja u 2025. na sajmu ITB Berlin

Hrvatska turistička zajednica i ove godine nastupa na vodećem svjetskom turističkom sajmu ITB Berlin. Sajam se održava od 4. do 6. ožujka, a sve s ciljem predstavljanja ukupne hrvatske turističke ponude. Na sajmu je prisutna hrvatska turistička delegacija predvođena Tončijem Glavinom, ministrom turizma i sporta, Kristjanom Staničićem, direktorom HTZ-a, Romeom Draghicchijem, direktorom Predstavništva HTZ-a u Frankfurtu te Nerom Miličić, direktoricom Predstavništva HTZ-a u Münchenu. Ovogodišnji nastup okrunjen je dodjelom prestižnog priznanja portala European Best Destinations (EBD). Portal je Hrvatsku proglasio najboljom europskom destinacijom za putovanja u 2025. godini. Nagradu je uručio predstavnik portala EBD Maximilien Lejeune.

Njemačka najvažnije emitivno tržište

„Njemačka je za nas najvažnije emitivno tržište. Zato i na ovom jednom od najvažnijih svjetskih turističkih sajmova u Berlinu šaljemo poruku da je Hrvatska destinacija koja Nijemcima nudi vrijednost za novac. Hrvatska 365 dana u godini nudi kvalitetu i bogatstvo sadržaja. Prema ReiseAnalyse za 2024. godinu, Nijemci će u ovoj godini putovati više nego prije pandemije i tu imamo prostora za rast dolazaka i noćenja posebice kada govorimo o razdobljima pred i posezone.

Ponosni smo i što je Hrvatska proglašena najboljom zemljom za posjetiti u 2025. godini prema European Best Destinations. Više od milijun putnika su glasali za najljepše europske destinacije, a Hrvatska je zauzela prvo mjesto. To je još jedna potvrda našoj kvaliteti turističke ponude, kontinuiranom podizanju standarda i najljepša pohvala svim našim turističkim djelatnicima. ITB sajam u Berlinu iskoristit ćemo i kao priliku da na međunarodnoj razini pokažemo kojim aktivnostima smo se čvrsto pozicionirali kao predvodnici razvoja održivog turizma“, izjavio je ministar Tonči Glavina.

Tijekom sajma, hrvatska delegacija održala je sastanke s važnim partnerima kao što su Njemačko udruženje putničkih agencija (DRV), ADAC, Novasol, Eurowings, TUI, Ameropa, Alltours, Olimar i Jet2. Glavne teme bile su daljnji razvoj suradnje, poslovna očekivanja, trenutno stanje bookinga na njemačkom tržištu te prognoze vezane uz ovogodišnji turistički rezultat. Hrvatski štand obišao je i veleposlanik RH u SR Njemačkoj Gordan Bakota.

Interes za Hrvatsku na sajmu ITB Berlin od velike važnosti

„Interes za našom zemljom iskazan na ITB-u, baš kao i dobiveno priznanje koje nam je uručio EBD, pokazatelj je da Hrvatska ima status kvalitetne i sadržajne turističke destinacije, i to na globalnoj razini. Posebno nas to obvezuje s obzirom da je riječ o nagradi baziranoj na glasovima putnika iz cijelog svijeta. Uključujući putnike i s onih platformi priznatih medijskih partnera poput Forbesa i Condé Nasta. Uz to, zahvaljujući EBD izboru, tj. pretraživanju sadržaja i stranica posvećenih Hrvatskoj, naša zemlja dobiva dodatnu promotivnu vidljivost pred publikom od čak 220 milijuna potencijalnih putnika. Također, prema povratnim informacijama brojnih partnera i u 2025. godini s njemačkog tržišta očekujemo stabilnu razinu potražnje. Kao i rast turističkog prometa u razdobljima pred i posezone, veći naglasak na istraživanju naših kontinentalnih autentičnih destinacija te ono što nam brojni partneri posebno naglašavaju, razumne cijene i dobivenu vrijednost za novac“, rekao je Kristjan Staničić, direktor HTZ-a.        

Hrvatska je na ITB-u predstavljena kao destinacija koja mijenja svoje trendove u smjeru održivog turizma. Ali i kao odredište koje pruža visoku kvalitetu svojih usluga. „Ovogodišnji sajam odvija se u kontekstu složene ekonomske i političke situacije u Njemačkoj. Međutim, ona ne utječe negativno na turistička kretanja niti na raspoloženje Nijemaca prema putovanjima u inozemstvo. Jako me veseli što je nastup HTZ-a na ovom značajnom turističkom događanju obilježen velikim brojem sastanaka s našim partnerima. ITB i ove godine ostaje važna točka u realizaciji turističke godine. Također sam siguran da će pružiti odličan orijentir za nadolazeću sezonu u kojoj se očekuje dodatno povećanje konkurentnosti Hrvatske na turističkom tržištu, kao jedne od glavnih destinacija za njemačke putnike“, komentirao je Romeo Draghicchio.

Njemci čine preko 20 posto ukupnih turističkih noćenja u Hrvatskoj

Dodajmo kako su Nijemci najvažniji i najbrojniji gosti koji čine preko 20 posto ukupnih turističkih noćenja koja se tijekom godine realiziraju u Hrvatskoj. Tako je bilo i lani kada su Nijemci u našoj zemlji ostvarili više od 22 milijuna noćenja. Pritom su najviše noćenja ostvarili u Istri (preko 10 milijuna noćenja). Na drugom mjestu se našao Kvarner (preko 4,5 milijuna noćenja). Na trećem u Splitsko-dalmatinska i Zadarska županija (preko 2,4 milijuna noćenja). A gledano prema destinacijama noćenja je ostvareno u Rovinju, Poreču i Medulinu. 

Osim Hrvatske turističke zajednice kao glavnog izlagača, u sklopu hrvatskog štanda na ITB-u svoju ponudu predstavlja i 25 suizlagača. Među suizlagačima su i turističke zajednice grada Zagreba, Splitsko-dalmatinske županije, grada Splita, Dubrovačko-neretvanske županije, grada Dubrovnika, Šibensko-kninske županije, Ličko-senjske županije i grada Rovinja. Također, u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom, na hrvatskom su štandu održane prezentacija i degustacija vrhunskih hrvatskih vina i sireva.