Premium je nova pokretačka snaga hrvatskog turizma

Premium turizam je turizam dodane vrijednosti koji Hrvatskoj treba – poruka je koju je Hrvatska gospodarska komora poslala na Danima hrvatskog turizma u Opatiji. Kroz promociju i edukaciju o premium ponudi, u Opatiji koja ove godine obilježava 180 godina turizma. HGK je poslala poruku o potrebi stvaranja nove vizure hrvatskog turizma. Turizma koji je baziran na kvaliteti i sadržajima dodane vrijednosti. Pri tome HGK navodi održivo upravljanje prirodnim resursima, razvoj premium ponude temeljene na potrebama novih generacija turista te visoko motiviranu i educiranu radnu snagu kao ključne elemente za daljnji razvoj i diferencijaciju hrvatskog turizma u odnosu na konkurente.

Funkcije premium turizma

O komplementarnosti arhitekture i dizajna u funkciji premium ponude, razgovaralo se na panelu Hrvatske gospodarske komore na kojemu je istaknuto da arhitektura definira prostor te da njena uloga mora biti i aktivacija okoline. To znači da zapošljava lokalnu zajednicu, potiče proizvodnju i privlači svojom posebnošću, formom, uklopljenošću u prostor. „Premium osjećaj daju autohtoni prirodni materijali i tehnologije okrenute budućnosti. Sam sadržaj neke građevine i povezanost s lokacijom može usmjeravati goste na kulturu i povijest te tako dati dodanu vrijednost. Danas premium ne znači da je hotel lijep, važna je priča i atmosfera kojom zraci. Zdravlje, ekološka osviještenost i usluga. Biti poseban je danas imperativ. I najveći magnet,“ rekao je arhitekt Ante Vrban na panelu HGK o arhitekturi i dizajnu u funkciji premium ponude.

HGK je panelom dala platformu za predstavljanje domaćih primjera premium arhitekture, za isticanje važnosti multidisciplinarnog pristupa intervencijama u prostoru. Trendove koji će postati klasici i za storytelling destinacije kroz dizajn, ključni naglasak u planiranju budućnosti turizma. Samo dobro promišljen arhitektonski projekt koji je usklađen s destinacijom, koji je održiv i svevremenski je premium projekt, poručeno je na panelu.

Ključna uloga u premium turizmu – dizajn i arhitektura

„Dizajn i arhitektura imaju ključnu ulogu u postizanju premium ponude u hotelijerstvu. Hrvatska se razvija kao destinacija koja privlači zahtjevne goste željne kompletnog iskustva, uključujući najnovije trendove, interijera i eksterijera. Trenutačni trendovi u dizajnu naglašavaju eleganciju, jak storytelling, originalnost te posvećenost detaljima u cilju postizanja vrhunskog doživljaja. Sve više domaći hotelijeri prepoznaju važnost ovog segmenta te kontinuirano ulažu u nadogradnju i podizanje razine svojih objekata kako bi se istaknuli na tržištu,” naglašava arhitekt Dean Franić.

Budući da je premium turizam također velika priliku za privlačenje strateških investicija koje mogu podići vrijednost turističke infrastrukture i cijelih destinacija u Hrvatskoj, kod realizacije projekata ključna je dobra komunikacije između svih sudionika.

„Gotovo idealni uvjeti nastali bi kada bi i struka i naručitelj i gradska tijela jednako pozitivno razmišljali u smjeru održivosti, kulturnog naslijeđa i napretka. Kada bi svi dionici u procesu bili otvoreni za dijalog o stvaranju novog „tijela“ u prostoru ili pak ponovnom korištenju nekog od postojećih. Premium proizvod, osim arhitekta, uz sebe zahtjeva premium naručitelja. Jer, osim novca, važno je imati znanje i senzibilitet o važnosti stvaranja u prostoru i utjecaja koje ono ima“. Istaknula je arhitektica Rujana Bergam Marković.

Platforma Stories proslavila prvih 100 članica

HGK je na terasi hotela Kvarner u Opatiji proslavila prvih sto članica platforme za premium turizam Stories. Stories Party posvećen je promociji izvrsnosti u hrvatskom turizmu kroz projekt Stories – Experience Premium Croatia. U opuštenoj atmosferi cocktail partyja okupili su se vodeći predstavnici turističkog sektora, gospodarstva i politike kako bi proslavili uspjehe koji su obilježili ovu premium turističku godinu.

„HGK slavi izvrsnost, inovativnost i autentičnost. Platforma Stories trenutno ima više od 120 članica, a tek smo šest mjeseci stari. Drago mi je da su tvrtke u turizmu prepoznale vrijednost platforme Stories. Ona ilustrira kako vrhunska kvaliteta, pažljivo osmišljeni doživljaji i autentičnost mogu privući goste više platežne moći te produžiti sezonu na cijelu godinu. Stories je korak prema pozicioniranju Hrvatske kao globalnog lidera u luksuznim i održivim putovanjima. Ostvarujemo sinergiju gospodarskog rasta i očuvanja naših jedinstvenih vrijednosti,“ poručila je Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam HGK.

Na Stories Partyju Sektor za turizam HGK dodijelio je priznanja osobama koje su dale ključni doprinos razvoju platforme. Među dobitnicima priznanja istaknuli su se ministar turizma i sporta Tonči Glavina, direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, te bivša ministrica turizma, sada zastupnica u Europskom parlamentu Nikolina Brnjac, kao i predstavnici gospodarstva poput direktorice Mastercarda Hrvatske, Gee Kariž i Slavena Žabo, direktora komercijalnih poslova Croatia Airlinesa.