U prvih devet mjeseci 2024. godine Croatia Airlines prevezao je 1,4 milijuna putnika, što je 6 posto više u odnosu na isto razdoblje 2023. godine. Ostvareni putnički kilometri povećani su za 5 posto, uz prosječnu popunjenost putničke kabine (PLF) od 64,7 posto. Broj putnika u domaćem redovitom prometu veći je za 6 posto, a u međunarodnom redovitom prometu za 7 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Obavljeno je ukupno 20.433 letova (+2 posto u odnosu na isto razdoblje 2023. godine) i nalet od 28.858 blok sati (+ 3 posto).
U drugom i trećem tromjesečju 2024. godine ostvarena je neto dobit u ukupnom iznosu od 947 tisuća eura. No, kako je neto gubitak u prvom tromjesečju ove godine, odnosno u razdoblju niske potražnje, iznosio 9,92 milijuna eura, ostvareni neto gubitak u razdoblju siječanj – rujan iznosi 8,98 milijuna eura.
Porast troškova u tranzicijskom razdoblju
Naime, tranzicijsko razdoblje početka zamjene flote karakterizira povećana troškovna izloženost svih poslovnih procesa, a posebno operativnih. Povećani troškovi održavanja zrakoplova te kratkoročnog najma zrakoplova s ciljem da se obavi planirani red letenja iznose 11,6 milijuna eura u odnosu na isto razdoblje prošle godine te su veći od iskazanog neto gubitka za razdoblje siječanj – rujan. Posljedično, sačuvani slotovi na zračnim lukama i investicija u nove linije bit će pozitivno valoriziran. I to kada počne prometovanje većeg broja zrakoplova flote A220, što je planirano već u 2025. godini.
Ukupni poslovni prihodi ostvareni su na razini prvih devet mjeseci 2023 godine. Najveći udio (88 posto) u ukupnim poslovnim prihodima odnosi na prihode od prijevoza putnika. Oni su veći za oko 10 milijuna eura tj. 6 posto, uz rast broja putnika od 6 posto u promatranom razdoblju. Istovremeno, operativni troškovi veći su za 9 posto u odnosu na ostvarene troškove prvih devet mjeseci 2023. godine. Glavni utjecaj na njihov rast imali su troškovi kratkoročnog najma zrakoplova. Najmovi koji su nastali zbog potrebe premošćivanja razdoblja održavanja Airbus flote, kao i većih troškova održavanja zrakoplova.
Ulaganja u školovanja u prvih devet mjeseci 2024. godine iznosila su 1,3 milijuna eura i odnosila su se na školovanja operativnog osoblja (piloti, kabinsko osoblje i osoblje održavanja zrakoplova) koja su operativno nužna. Također, u prvih devet mjeseci 2024. godine provedena su prva školovanja letačkih posada za novi tip zrakoplova Airbus A220. Kao i ostalog operativnog osoblja (aviomehaničara, inženjera te djelatnika operativnog centra). U tijeku je školovanje nove grupe pilota i mehaničara za novi tip zrakoplova Airbus A220 za potrebe prihvata drugog zrakoplova A220 krajem godine.
Croatia Airlines: novo razdoblje poslovanja
Dodatni utjecaj na rast troškova imala su prisutna inflatorna kretanja, rast naleta (+3 posto) i povećanje broja putnika (+6 posto). Povećanje primanja djelatnika također je jedan od razloga povećanja troškova u odnosu na prvih devet mjeseci 2023. godine. Podsjetimo, povećanje bruto plaće za 10 posto provedeno je od 1. travnja 2023. godine. I to uz značajno povećanje najnižih plaća u kompaniji, a s ciljem ublažavanja negativnog utjecaja inflacije. Od 1. srpnja 2024. godine plaće su rasle i temeljem potpisanog novog Kolektivnog ugovora, koji će vrijediti narednih pet godina.
Obnova flote nacionalnog avioprijevoznika u 35-oj godini postojanja označava novo razdoblje poslovanja, kojeg krasi i osvježen vizualni identitet putem kojeg se, uz još veću orijentiranost na putnike i ciljanu javnost, a prateći trendove i navike putnika, nastavljaju dosljedno komunicirati vrijednosti Croatia Airlinesa. Hrvatski nacionalni prijevoznik u svojoj jubilarnoj godini dobio je značajno međunarodno priznanje 6. ožujka 2024. kada je Jasmin Bajić, predsjednik Uprave Croatia Airlinesa, izabran u Upravni odbor (The Board of Governors) Međunarodne udruge za zračni promet (IATA), što je dodatno priznanje za Croatia Airlines i potvrda vidljivosti postignuća kompanije u industriji zračnog prometa i na tržištu.