Najznačajnije turističko događanje u Srbiji, 45. Međunarodni sajam turizma i 19. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA, opravdalo je očekivanja posjetilaca. Kao i sudionika i brojnih turističkih profesionalaca, te je nagovijestilo ulazak u novu eru razvoja turizma.
Ove godine Sajam turizma i Sajam HORECA-OPREMA obišlo je 42.453 posjetilaca.
Od prvog dana sajma vladao je veliki interes posjetilaca, a svakog dana pojedinačno bilo je više posjetilaca nego prošle godine. Među posjetiocima, ali i izlagačima vladala je festivalska atmosfera koja je odražavala zadovoljstvo, inspiraciju i dobru energiju pod kupolama Beogradskog sajma.
Ovogodišnji događaj bilježi i rekordan broj poslovnih susreta u programu b2b. Preko 500 održanih sastanaka organiziranih u suradnji Privredne komore Srbije, Beogradskog sajma i Europske mreže poduzetništva. Ovaj program privukao je veliki broj sudionika iz različitih sektora turizma. Izvanredan rezultat je snažan indikator potencijala za dalji razvoj suradnje u turističkom sektoru.

Avantura počinje ovdje!
Pod sloganom „Avantura počinje ovdje!“ u halama 1, 1 A, 2 A, 2 C i 4 predstavljena je cjelokupna turistička privreda. Noviteti i trendovi u turističkom, hotelskom i ugostiteljskom biznisu, a okupljeni su svi renomirani domaći i strani sudionici. Uključujući institucije, kompanije, stručnjake, kao i veliki broj zainteresiranih posjetilaca, zaljubljenika u putovanja.
Na Sajmu turizma sudjelovalo je preko 400 izlagača, turističkih agencija, organizacija i hotela iz više od 27 zemalja.
Grčka, zemlja partner ovogodišnjeg Sajma turizma, potvrdila je sva očekivanja kao najtraženije tržište za građane Srbije koji ljetuju u inozemstvu.
Prvi put na sajmu nastupili su Kambodža, Ekvador, Sveta Lucija, Libija, a zemlje koje su se vratile i ponovo sudjelovale Indonezija, Kuba i Sao Tome i Principe.
Popularne i omiljene destinacije kontinuirano prisutne na sajmu bile su tu i ove godine: Turska, Grčka, Crna Gora, Tunis, Bugarska, Slovenija, Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Mađarska, Cameroon, Gabon, Namibija i Cipar.
Otvorenje sajma
Moderan europski sajam s biznis orijentacijom, Sajam turizma u Beogradu ostao je centralni godišnji događaj. Na sajmu se prezentiraju razvojni planovi, vrijedne investicije i kapitalni projekti, potpisuju sporazumi i protokoli o suradnji.
Međunarodni sajam turizma svečano je otvorio predsjednik Republike Srbije Aleksandar Vučić riječima o snažnoj vezi Srbije i Grčke. Govorio i o razvoju srpskog turizma u budućnosti, investicije u razvoj i hotelske kapacitete, kao i ključnom događaju EXPO 2027, koji mijenja budućnost zemlje.
Hala 4 Beogradskog sajma i ove godine bila je hala Srbije, a pokazani interes koji vlada za domaće destinacije nagovještava uspješnu turističku godinu.
Turistička organizacija Srbije (TOS) nastupila je pod sloganom „SRBIJA. Doživi!“ (eng. „Experience! SERBIA“). Posebnu pažnju posvetila je promociji dvije nove publikacije “Moj Dunav” i “Uporišta duhovnosti”, uz težnju da se pokaže bogatstvo raznolikosti Srbije. Uz niz različitih atrakcija, primjenom virtualne inteligencije i novih trendova, ali i predstavljanja starih zanata, kroz različite aktivnosti, svaki posjetilac mogao je ponijeti uspomenu sa Sajma turizma, kao podsjetnik gdje će putovati u Srbiji ove godine.
Turistička organizacija Beograda (TOB) promovirala je ukupnu turističku ponudu srpske prijestolnice. Kao i sadržaje koje nudi svih 17 beogradskih općina. Tijekom sajma potpisan je protokol o suradnji s poduzećem “EXPO 2027”.
U paviljonu Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam u hali 1, Vojvodina, kao turistička destinacija, predstavljena je kroz tematske cjeline vino, hrana i manifestacije koje se tijekom godine održavaju. „Vinska ulica“ okupila je istaknute vinarije i proizvođače vina i grožđa iz fruškogorskog vinogorja i drugih vinskih regija AP Vojvodine.
Zapažen nastup i veliko zanimanje posjetilaca bilo je na štandu Turističke organizacije Zlatibor. Ona je ove godine prvi put samostalno organizirala sajamski nastup.

Paralelno održan i sajam HORECA-OPREMA
Paralelno sa Sajmom turizma u halama 2 A i 2 C Beogradskog sajma uspješno je održan i 19. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA, koji je ispratio pozitivan trend i rad u HORECA sektoru i hotelskoj i ugostiteljskoj industriji danas, koja je jedna od najdinamičnijih i najrasprostranjenijih industrija u svijetu. Pod sloganom „Poslužite se“ sajam je okupio brojne domaće i strane kompanije iz najrazličitijih polja vezanih za ugostiteljske djelatnosti, koje svaku turističku ponudu dižu na viši nivo – proizvodnja, distribucija i prodaja hotelskog i ugostiteljskog namještaja, oprema za kuhinje, restorane i barove, kao i uslužne djelatnosti, IT rješenja i nove mogućnosti efikasnijeg poslovanja i funkcioniranja ugostiteljskih objekata.
Interaktivne prezentacije na štandovima, demonstracije ugostiteljskih vještina, izradu sladoleda i koktela uživo na najmodernijoj opremi i degustacija proizvoda, i ove godine privukli su pažnju publike i stručne javnosti.
Sajam turizma jedna od ključnih tema u medijima
Beograd je tijekom četiri sajamska dana bio turistički centar svijeta i grad kozmopolitskog duha, što je uz brojne prateće događaje, promocije, prezentacije i konferencije rezultiralo velikom pažnjom javnosti i predstavnika medija, gdje je Sajam turizma bio jedna od ključnih tema. Akreditirano je oko 1000 novinara iz dvadesetak zemalja.
Na ovoj uspješnoj velikoj turističkoj sajamskoj manifestaciji bili smo svjedoci inspirativnih putovanja, inovativnih ideja i nezaboravnih iskustava. Kroz raznovrsnost ponude i bogatstvo destinacija, jasno je da putovanja imaju moć da nas povežu, obogate i inspiriraju.
Sveukupno, uspeh Sajma turizma ogleda se ne samo u broju posjetilaca i izlagača, već i u dubini veza koje su stvorene tijekom događaja, a koje su zalog za budućnost i sljedeće izdanje sajma.
