Plešivica je spremna za svjetske stvari
Uoči 30. jaskanskih Dana vina plešivički su vinari najavili prvu hrvatsku cestu pjenušaca. Upravo Plešivica, kao najmanja, ali najperspektivnija vinska regija, s ponosom će podići ljestvicu i pružiti posjetiteljima priliku za uživanje svim osjetilima.
Okupljeni u vinogradu obitelji Šember, vinari su odlučili napraviti korak dalje i pružiti svome kraju, dodatan sadržaj koji će privući ljubitelje vrhunskih pjenušaca. Upravo su pjenušci već postali svojevrstan zaštitni znak Plešivice.
U tome su ih podržali ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac te gradonačelnik Jastrebarskog Zvonimir Novosel. Kao i direktorice županijske i gradske turističke zajednice, Ivana Alilović i Petra Masnec.
Prisutne je u ime domaćina pozdravila Lucija Šember. Naglasila je kako njezina je njezina obitelj s proizvodnjom pjenušaca krenula prije 25 godina. I to sa skromnih 300 boca, a danas ih proizvode 50 000.
Proizvodnja pjenušaca – iskorak plešivičkih vinara
Petra Masnec u svom je uvodu pojasnila kako je prepoznat iskorak plešivičkih vinara koji su se okušali u proizvodnji pjenušaca. Naglasila je da ih je iz dana u dan zainteresirano sve više. „Drago mi je što priču o plešivičkim pjenušcima gradimo postepeno. Pratili smo je izdavanjem prve brošure pjenušaca, potom organizacijom Festivala pjenušaca i jagoda koji je u kratkom vremenu postao pravi hit. Logičan je slijed imenovanje ceste pjenušaca po čemu će naši vinari ponovno biti prvi u Hrvatskoj“, istaknula je.
U ime okupljenih vinara, proizvođača pjenušaca na Plešivici, prisutnima se obratio Tomislav Tomac. Istaknuo je kako Plešivica ima izniman položaj za proizvodnju pjenušaca. „Svi moji kolege vinari koji danas proizvode pjenušce mogu zahvaliti Franji Jambroviću što je s nama podijelio svoje znanje i uveo nas u taj svijet. Nakon godina truda i teškog rada, danas mogu mirne duše reći kako se ne možemo sramiti prezentirati niti jednom tržištu. Plešivica je spremna za svjetske stvari!“, dodao je Tomac.
Veliku podršku projektu dala je i Turistička zajednica Zagrebačke županije. Direktorica Ivana Alilović naglasila je kako je prva hrvatska cesta pjenušaca nadogradnja priče održivosti i kvalitete koju njeguje Zagrebačka županija. „Naša je županija već uvelike prepoznata kao središte kontinentalnog gastro i eno turizma, a Plešivica tu igra vodeću ulogu. Vinari svojim proizvodima privlače sve veći broj posjetitelja. Među njima raste broj ljubitelja pjenušaca koji ovdje pronalaze bisere te scene u Hrvatskoj. Drago mi je što ih možemo podržati i dati im dodatan vjetar u leđa. Ovime možemo dodatno istaknuti važnost očuvanja i promicanja naše baštine. Kao i potvrditi ulogu Zagrebačke županije kao nezaobilazne vinske destinacije“, dodala je.
Ponos nije krio niti gradonačelnik Jastrebarskog Zvonimir Novosel koji je pojasnio kako je Grad prepoznao trud ljudi koji pomiču granice i čine mnogo za promociju cijeloga kraja. „Vinari su ti koji su utabali put i koji nameću tempo kojim se Plešivica kreće – ona raste brzo, ali raste kvalitetno i iza tog rasta stoji čvrsto uporište. Na nama je da ih pratimo na njihovom putu i omogućavamo im strukturu, a ova cesta pjenušaca upravo je to, struktura koja će omogućiti daljnji razvoj“.
Važan projekt za cijelu Hrvatsku
Da je riječ o važnom projektu za cijelu Hrvatsku svojim je dolaskom potvrdila ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac koja je istaknula kako je cilj Ministarstva i Hrvatske turističke zajednice cjelogodišnji i održiv turizam. „Želimo da svaka lokalna sredina zna koje su njezine specifičnosti i u kojem konkretnom smjeru ide i to ćemo poticati. Zbog vrijednih ljudi Plešivica se uistinu upisuje na svjetsku kartu enološkog turizma“.
S Plešivice već više od trideset godina stižu ponajbolji hrvatski pjenušci koji osvajaju i europsko i svjetsko tržište. Danas na Plešivici pjenušac proizvodi sedamnaest vinara, vinarije Tomac, Tomac&Bajda, Korak, Kurtalj, Kolarić Coletti, Jagunić, Griffin Ivančić, Gregorić, I. Ivančić, Majcenović, Režek, Kunović, Dobra berba, Robert Braje, Sirovica, Šember i Mladina, a u najavi su još 3 proizvođača.
Cilj cijelog projekta je zaštiti brand Plešivice i plešivičkih pjenušaca, kao i nagraditi trud i rad vrijednih vinara koji su se educirali od najboljih proizvođača šampanjaca u Šampanji. Poseban naglasak bit će na izvornosti grožđa uzgojenog na Plešivici, čime će se zadržati i zaštititi, ali i podići kvaliteta.
Savršen je to uvod u ovogodišnje Dane vina na kojima će posjetitelji imati priliku kušati ponajbolje hrvatske pjenušce, a koji se u perivoju dvorca Erdödy u Jastrebarskom održavaju od 29. rujna do 1. listopada.