Aplikacija etinerary, razvijena suradnjom Hrvatskog Telekoma i riječke multimedijske tvrtke Kreativni odjel. Ona pomaže turistima u urbanom snalaženju putem osobnog virtualnog asistenta za mobilnost podižući razinu zadovoljstva i pružanja usluga na novoj razini

Hrvatski Telekom već nekoliko godina njeguje uspješnu suradnju sa Smart Ri odnosno riječkim Centrom kompetencija za pametne gradove (CEKOM). Kao partner pruža infrastrukturu za razvoj računarstva u oblaku, resurse i iskustvo u radu s velikim količinama podataka uz osiguranje i zaštitu privatnosti. Upravo te prednosti Hrvatskog Telekoma koriste partneri na projektu CEKOM za razvoj svojih aplikacija namijenjenih građanima i turistima. Takva je aplikacija etinerary koja će turistima pomoći u urbanom snalaženju.

Osobni virtualni pomoćnik

Aplikaciju razvija ju riječka tvrtka za multimedijsku produkciju Kreativni odjel. Razvijena je kroz podprojekt Smart City Living u sklopu CEKOM projekta čiji je cilj direktno povezivanje s građanima i životom u gradu te kretanjem stanovnika i posjetitelja čime se dodaje direktna vrijednost za građane. Posrijedi je osobni virtualni pomoćnik za mobilnost koji rješava probleme turista prezasićenog informacijama. Uzimajući u obzir interese i bioritam svakog pojedinca te ih proučavajući uz pomoć umjetne inteligencije, u aplikaciji su stvoreni virtualni, potpuno personalizirani osobni pomoćnici. Oni su replike turista, unaprijeđeni visokom razinom organizacijskih sposobnosti.

“Njihov zadatak je maksimizirati zadovoljstvo turista destinacijom, kako bismo potaknuli potrošnju na destinaciji u aktivnostima koje gostu pružaju zadovoljstvo. Zadovoljan turist dat će preporuku i drugima. Vjerojatno će i otvoriti mogućnost povratka jer će uvijek imati ‘još’ za istražiti i konzumirati”,  ističe Goran Paulin, voditelj projekta u Kreativnom odjelu.”

Druga odlika aplikacije je premošćivanje neažurnosti raspoloživih informacija. Turist se unatoč brižljivom planiranju, često nađe “u krivo vrijeme na krivom mjestu”. Time propušta sadržaje koje bi rado konzumirao da je na vrijeme znao za njih.

Široka mreža partnera

Cijeli taj sustav oblikuje se prema stvarnim potrebama partnera, od ponuđača usluga i sadržaja na lokaciji do turističkih zajednica, gradova i regija, težeći sinergiji.

“Hrvatski Telekom je lider u pružanju naprednih Smart City rješenja u Hrvatskoj. Okupljamo najširu mrežu partnera s kojima nudimo gotove koncepte po načelu ključ u ruke. U sklopu Smart City Living projekta, vodeći smo partner. Uz etinerary aplikaciju, razvijamo i niz drugih pametnih rješenja u suradnji s renomiranim partnerima. Ovim konceptom Hrvatski Telekom i partneri postavljaju novi, viši standard u modernizaciji urbane infrastrukture na hrvatskom tržištu”, istaknula je Ivana Beli Oštarčević, direktorica Sektora za upravljanje portfeljem ICT usluga u Hrvatskom Telekomu.

Aplikacija će za iOS i Android platforme bit će objavljena u ožujku sljedeće godine. Zainteresirani za beta testiranje mogu se prijaviti na etinerary@kreativni.hr.

Centar kompetencija za pametne gradove (CEKOM) rezultat je zajedničke prijave i razrade šest istraživačko-razvojnih projekata 20 partnera na temelju poziva Podrška razvoju centara kompetencija u okviru Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.