Nagradni natječaji

Notice: Trying to get property of non-object in /var/www/vhosts/place2go.org/place2go.hr/index.php on line 204

Notice: Trying to get property of non-object in /var/www/vhosts/place2go.org/place2go.hr/index.php on line 205
Početna > Nagradni natječaji > Maja Sokolić - Maroko (zemlja osmijeha, kontrasta i tradicije)

Maja Sokolić - Maroko (zemlja osmijeha, kontrasta i tradicije)

Bio je to još jedan običan dan na poslu. Gužva, gomila mailova i zadataka. Između ostalog stigne mail naziva „Pogledaj ovo :D“. U mailu piše:

Zadar-Marseille 27.5.-7.6. 26,50 eur
Marseille-Fez 27.5. 13,00 eur
Marrakech-Marseille 24,00 eur
sve skupa 64 eur

- Idemo??? Kupuj!!!
- A ne znam. Meni je sad to nekako iznenada jer ako to odem doslovno neću imati za more nego 5 dana godišnjeg. Jesi Josipi proslijedila?
- Josipa je za!!! Ideš?? :D
- I ja sam pa kud puklo da puklo.

Maroko je bila destinacija koju sam baš u to vrijeme željela posjetiti. Drugi svijet, druga kultura, drugi mentalitet.

Napokon je došao i taj dan, dan veselja, straha, uzbuđenja i olakšanja. Osjećaji su bili pomiješani, što od negative iz okoline, što od pozitive mene same. Na letu iz Marseillea za Fez postali smo svjesni da idemo u drugačiji svijet, na letu smo bili jedni od rijetkih, ako ne i jedini turisti. Ukrcavamo se u avion, u glavi sto misli i slika koje nam nameće okolina, ponajviše mediji. Olakšanje pri slijetanju-palme, marokanske zastave i osmijeh od uha do uha. Avantura počinje! Vozimo se prema smještaju, nasred ceste premještamo se u drugi taksi, valjda de nas odvesti do odredišta. Prolazimo kroz vrata staroga grada i ulazimo u stari dio Feza. Niske zgrade napravljene bez ikakvog reda, bez fasada i krovova, bez prozora s vanjske strane, a u rijetkim kafićima sjede samo muškarci. Dolazimo do smještaja koji se nalazi u jednosmjernoj ulici kojoj se ne vidi kraj jer je u mraku. Ulazimo u riad, tradicionalni smještaj u Maroku, koji je iznutra totalni kontrast vanjskom izgledu. Zidovi su prekriveni malim mozaik plavo bijelim pločicama, baršunasto ljubičaste tkanine nalaze se na namještaju, mali stolići s mozaikom za ispijanje kave ili čaja, sredinom dominira veliki luster koji navečer daje romantično osvjetljenje. Taj orijentalni šarm nas je osvojio na prvu. Za večeru su nam pripremili tradicionalno jelo Feza-golublju pitu. Kako domaćini ne pričaju engleski jezik, a mi ne pričamo francuski niti arapski, mislili smo da jedemo piletinu.

Imaju osmijeh na licu

Krenemo u razgledavanje Medine, starog grada s nepreglednim labirintom ulica. Vodič Hasan vodi nas kroz grad, hodamo kroz tunele trgovina u kojima možemo kupiti tradicionalne marokanske proizvode od kože, berberske tepihe ili pak kozmetičke proizvode od argana. Na ulicama susrećemo životinje koje služe kao prijevozna sredstva, vidimo magarce koji nose cigle, neprerađenu kožu, konja koji prevozi sanduke coca cole. Lokalci su pristupačni, no cijela sredina je malo zatvorena budući da se radi o gradu kojeg još nije zahvatio masovni turizam i takvog bi ga htjeli i održati. Djeca na ulicama, iako siromašna, imaju osmijeh na licu, a kada smo im dali čokoladice njihovoj sredi nije bilo kraja.

Izlet u Chefchaouen bio je jako zanimljiv. Nalazimo se u podnožju planine Rif u gradiću obojenom u plavo s ulicama kao iz mašte, okolina kao stvorena za odmor i guštanje u cijeđenim narančama. Nakon cjelodnevnog razgledavanja ovog „Plavog grada“, dolazimo na autobusni kolodvor gdje nas dočeka prijevoznik i vraća nam novce za karte jer je linija za Fez otkazana. Budući da su ostale linije bile rasprodane, a mi smo idući dan imali uplaćenu turu kroz pustinju, jedina opcija nam je bila pozvati taksi. Marokanski taksiji su uglavnom stari tipovi Mercedesa (190 D) kakve inače viđamo u Imotskom i okolici. Sjedamo u stari taksi koji iznutra ima drvene ručke na vratima, a stražnje staklo prekriva sjenilo za sunce tako da retrovizor služi eventualno za popravljanje šminke. Na izlazu iz grada stajemo na benzinskoj postaji na kojoj vozač toči gorivo dok je auto upaljen. Nastavljamo put prema Fezu prečicama, makadamskim cestama i zabačenim selima kako bi izbjegli policijske kontrole. Nakon neplaniranog razgledavanja ljepota i divljine Maroka dolazimo u centar Feza gdje se održavao koncert lokalne grupe u kojem smo uživali ostatak večeri.

Sviraju, pjevaju, zabavljaju se i zarađuju

Dugo očekivani izlet u pustinju napokon se ostvario. Prolazimo predivnim krajolicima Maroka, stajemo i hranimo divlje majmune trešnjama, vidimo puno nomada sa svojim stadima ovaca, u naseljenim mjestima se mala djeca igraju uz cestu, mašu nam i smiju se. Dolazimo u pustinju u kojoj vrijeme kao da je stalo. Momci koji rade u pustinji su nomadi i uživaju u svom poslu koji uopće ne doživljavaju kao posao. Sviraju, pjevaju, zabavljaju se i zarađuju. Nemaju nikakve škole, ali vele da im je posao njihova životna škola i da su strane jezike naučili pričajući s putnicima. Sretni su ovime što rade i to de raditi dok im ne dosadi. A onda de krenuti dalje jer oni su nomadi.
Na karavanskom putu prema Marrakeshu stajemo u gradiću Ait Ben Haddou koji je poznat po brojnim filmskim setovima. Penjemo se na vrh na kojem nas je čekao predivan pogled – polubrdovit krajolik koji se prostire koliko oko seže. U daljini se vidi planina Atlas, dio kojim prolazi rijeka je zelen dok je ostatak krajolika pust. Totalni zen u kojem sam taj tren uživala, sjedila na kamenu, ni o čemu nisam mislila, samo sam se divila ljepoti oko sebe i upijala taj prekrasan prizor koji se ne viđa svaki dan.

Vozimo se dalje prema Marrakeshu lokalnim cestama i prolazimo pokraj malih trgovina, tržnica i škola s igralištima iz kojih istrčavaju učenici. Slučajno primijetimo da jedan dječak nosi Modrićev dres. Nije što je Modrićev, nego što je rozi! Stajemo kraj ceste i slikamo se s njim. Nama je bio atrakcija jer smo usred Maroka vidjeli dres hrvatskog nogometaša, a njemu smo mi bili atrakcija jer je upoznao Hrvate. Uz cestu se nalaze i drveća argana po kojem se puštaju koze. Zanimljivo je da se od ploda kojeg koze ispljunu rade najfinija arganova ulja.

Sve je divlje posloženo

Stižemo u Marrakesh u kojem se sudaraju dva svijeta-tradicionalni i turistički. Marrakesh je spoj svega različitoga, a opet sve je tako jedinstveno. Kroz novi dio grada samo smo prolazili na putu prema predivnom botaničkom vrtu Majorelle iz kojeg smo se kočijom vratili na glavni trg Jemaa El Fnaa. To jedinstveno užurbano središte grada preko dana je velika tržnica dok se navečer pretvara u zabavu na otvorenom. Uz zvukove berberske glazbe i pokojeg plesa zmija na štandovima s uličnom hranom mogu se pronaći meso s roštilja i tradicionalne slastice.

U Maroku se sve čini kao da je neočekivano i divlje, a opet tako divlje posloženo. Promet je kaotičan, pješaci prelaze ceste među autima, životinje šeću okolo. Čini se kao da svi hodaju kao „muhe bez glave“, ali svi se brinu jedni o drugima pa makar i na tren zastanu kako bi dali prednost drugome. Lokalci se navečer povuku u svoje tople domove, dok se turisti zabavljaju. Vrijeme je relativan pojam, a planirati je teško. Ponekad je takav i naš život, kaotičan i brz, a opet u nekom trenutku smiren i tih.

Letite s Emiratesom!

Maleni putnici

Za obitelji koje putuju s djecom postoje brojne povlastice kada se radi o putovanjima prema udaljenim destinacijama jer Emirates iznimno ozbiljno shvaća brigu o svojim putnicima pa tako i onim najmlađima. To uključuje igračke u obliku životinja Fly With Me, dječji jelovnik i formule za dojenčad. Za djecu mlađeg uzrasta ili dojenčad roditelji mogu unaprijed zatražiti posebne obroke. Uz to, Emirates nudi brojne mogućnosti za zaokupljanje dječje pažnje poput nagrađivanog sustava za zabavu na letu ice koji u ponudi ima veliku zbirku omiljenih animiranih filmova brenda Disney, najnovije dječje TV emisije i popularne crtane filmove. Svi letovi Emiratesa nude i zabavu koja ne uključuje online kanale, poput popularne kolekcije Fly with Me Lonely Planet Kids. Ova kolekcija uključuje ruksake s bojicama i bojankama koje inspiriraju djecu starijeg uzrasta na otkrivanje svijeta. Djecu tako čekaju retro torbe s motivima putovanja, ispunjene obrazovnim putopisima i raznim zabavnim aktivnostima koje su dizajnirane isključivo za Emirates. Ruksaci sadrže zanimljive informacije iz cijelog svijeta, materijale za kreativnu izradu predmeta, kolekcionarske čarape i još mnogo toga. Ponuda Fly with Me Lonely Planet Kids dostupna je djeci u dobi od sedam do dvanaest godina. Posljednje, ali ne i manje važno – zabavno iskustvo putovanja može se ovjekovječiti fotografijom. Jednostavno se treba obratiti članovima kabinske posade Emiratesa i zamoliti ih da uslikaju fotografiju koju potom maleni putnici odnose kući kao uspomenu na avanturu putovanja.