Nagradni natječaji



Notice: Trying to get property of non-object in /var/www/vhosts/place2go.org/place2go.hr/index.php on line 202


Notice: Trying to get property of non-object in /var/www/vhosts/place2go.org/place2go.hr/index.php on line 203
Početna > Aktualno > Novosti > Uskoro počinje biciklistička utrka Tour of Croatia

Uskoro počinje biciklistička utrka Tour of Croatia

O Tour of Croatia

Međunarodna etapna biciklistička utrka Tour of Croatia ove će se godine održati od 17. do 22. travnja kroz šest etapa, na trasi dužoj od 1000 kilometara kroz cijeli teritorij Republike Hrvatske – Slavoniju, Jadransku obalu, Istru i središnju Hrvatsku. Potencijal ove utrke prepoznala je i Međunarodna biciklistička federacija (UCI) koja je Tour of Croatia u 2018. godini smjestila u višu kategoriju od prethodnih izdanja, klasificirajući je u 2.HC (hors category) kategoriju. Inače, HC je izraz koji dolazi od francuskog izraza hors catégorie, što u prijevodu znači „iznad kategorije“. Iznad ove kategorije jedino su još elitne utrke poput Tour de France, Giro d Italia i Vuelta a España, ukupno njih 38 u kojima obvezu nastupa imaju najbolji svjetski biciklistički timovi rangirani u kategoriji UCI WorldTeams.

Tour of Croatia jedan je od najznačajnijih sportskih događaja godine u Hrvatskoj te je uz natjecateljsku komponentu, utrka i jedinstveni turistički proizvod u Hrvatskoj jer donosi brojne koristi za promociju prirodnih ljepota, kulturne baštine, gospodarskog potencijala te gradova i regija kroz koje prolazi.

Manifestacija je to koja želi postati važan dio ukupne turističke ponude te jedan od glavnih akceleratora za razvoj cikloturističke ponude i dolazak cikloturista te dodatnog unaprjeđenja imidža Hrvatske u svijetu.

Kakav turistički značaj ima projekt?

Tour of Croatia primjer je izvrsno strateški postavljenog projekta jer je organizator uporište za kreativnu ideju pronašao u strategiji razvoja turizma Hrvatske do 2020. godine u sklopu koje se navodi kako je važno inicirati i razvijati vrhunska sportska događanja kojima će Hrvatska biti domaćin. Ova je utrka jedinstvena po tome što etape prolaze kroz gradove te nacionalne i parkove prirode, promičući istovremeno biciklizam i turistički potencijal Hrvatske. Gledateljima i posjetiteljima nudi se mogućnost uživanja u sportskom segmentu, ali i iskustvu Hrvatske kao vrhunske turističke destinacije. Praćenje utrke u gradovima domaćinima starta i cilja te uz trasu utrke je bilo besplatno i nisu postojale ulaznice, a svi zainteresirani mogli su utrku pratiti duž staze te tijekom ceremonije starta i svečanosti proglašenja pobjednika u gradovima domaćinima.

Naime, biciklizam je jedan od rijetkih sportova koji je potpuno besplatan za posjetitelje te je i to jedna od njegovih prednosti. Kako se ulaznice ne naplaćuju otežano je određivanje točnog broja posjetitelja, no neke procjene ukazuju da je 6 etapa pogledalo više od 150.000 gledatelja, od čega 15.000 stranih i 135.000 domaćih.

Tour of Croatia dodatno je utjecao na ucrtavanje biciklističkih ruta te naglašavanje svih prednosti cikloturizma, ali i outdoor turizma – specifičnih tipova turizma koji su orijentirani gostima koji traže destinacije prvenstveno u pred i postsezoni, koje ne zanima napućenost najatraktivnijih destinacija i boravak na jednom mjestu, već kretanje, istraživanje i pronalaženje nekih originalnosti koje su često čak i izvan same turističke destinacije.

Kakav je doseg utrke Tour of Croatia u svijetu?

Novost koja je uvedena s prošlogodišnjim izdanjem je i suradnja s A.S.O.-om (Amaury Sport Organisation) koji je, zahvaljujući njihovom dugogodišnjem iskustvu u organizaciji i promociji najpoznatijih biciklističkih utrka svijeta, kao što su Tour de France, Vuelta a España, Tour of California, za organizatore Tour of Croatia distribuirao TV signal diljem svijeta, što je pridonijelo visokoj međunarodnoj vidljivosti, marketinškoj vrijednosti projekta i promociji Republike Hrvatske.
Promocijski učinci projekta su veliki, jaki i značajni jer je distribucija televizijskih prava išla u 180 zemalja svijeta, što je teško postići klasičnim marketinškim kanalima.

O utrci Tour of Croatia su izvještavale sve dnevne novine, svi vodeći časopisi i portali, sve nacionalne televizijske postaje, lokalne televizijske postaje te nacionalne i lokalne radijske postaje. Medijski partner u Hrvatskoj bile su Sportske novosti, a utrku je prenosio HRT. Doseg ovogodišnjeg izdanja je bio u 180 zemalja svijeta, s više od 500 milijuna kućanstava. Na ključnim tržištima za Hrvatsku utrka je bila prenošena na nekoliko kanala te Eurosportu. U Velikoj Britaniji utrku su prenosili Sky Sports i Bike channel, u Francuskoj lEquipe, u Poljskoj TV Poland, koji je jedini u Hrvatskoj imao i svoju ekipu. Popis TV postaja uključuje: Cycling TV, DirecTV, Claro Sport (Sjeverna i Južna Amerika), Eirsport, Rai Sport, Nova Sports, Sport TV, TVP Sport, Esport3, Premier Sport (Europa), Sky TV, Fox Australia, LE Sports, Solar Sport, StarHub, Sony Six, Fox Sport Asia (Azija i Oceanija). 
Utrka je bila prenošena preko 23 broadcastera i preko četiri news agencije. Objavljivanje vijesti, kratkih klipova, reportaža, u odnosu na godinu prije povećalo se za dvostruko, a vidljivost višestruko. Iznimno velika pokrivenost ostvarena je preko portala u Kini i na Tajlandu.

Sportski značaj Tour of Croatia

Tour of Croatia je najviše rangirana biciklistička utrka u regiji i omogućava hrvatskim biciklistima da se dobrim rezultatom na njoj plasiraju individualno i hrvatsku biciklističku reprezentaciju na Svjetsko i Europsko prvenstvo te Olimpijske igre. Na prošlogodišnjem izdanju Toura of Croatia etapu s ciljem na Vratima Biokova pobijedio je hrvatski biciklist Kristijan Đurasek i osvojio bodove koji su plasirali njega kao pojedinca na Svjetsko Prvenstvo u Bergenu – Norveška.

Osim za hrvatske bicikliste. utrka je izuzetno privlačna za najbolje svjetske bicikliste koji se na njoj finalno pripremaju za nastup na predstojećem Giru dItalia, a među imenima koja su nastupala na protekla tri izdanja te pobjeđivali etape su i Vincenzo Nibali, Mark Cavendish te Giacomo Nizzolo.


Ostale novosti:

Čarobna glazba Walta Disneya u dvorani Lisinski
U petak, 13.4. probudite dijete u sebi i ne propustite večer glazbe i filmske čarolije na posljednjem koncertu ciklusa za koji se uvijek traži karta više!
Konferencije za primijenjeni nutricionizam
Jednodnevna konferencija ima cilj okupljanje profesionalaca povezanih s hranom, turizmom, prehrambenom tehnologijom i IT sektorom